خانه | خبر | ضعف سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در سال‌های گذشته

ضعف سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در سال‌های گذشته

به گزارش سيز و بيز | پورتال جامع شهرستانی


رئیس سازمان
فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: رویکرد مدیران شهرداری در سال‌های گذشته
در حوزه فناوری و ارتباطات بسیار ضعیف بوده و شهرداری همدان پس از ۱۵ سال در
جایگاه بالایی قرار ندارد.


به گزارش ایسنا،
منطقه همدان، رضا عسکری یک‌شنبه ۳۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: سازمان
فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان از سال ۱۳۸۲ ایجاد و بعد از انجام مراحل
قانونی از سال ۱۳۸۴ بر اساس اهداف تعیین‌شده در اساس‌نامه فعالیت خود را شروع کرد.


وی ادامه داد:
اهدافی چون شهرداری الکترونیکی در دهه گذشته تحقق‌نیافته و با توجه به گذشت بیش از
یک دهه از ایجاد سازمان فناوری اطلاعات، رویکرد قبلی مدیریت شهری و فضای حاکم بر
این سازمان به‌خوبی در زمینهٔ تحقق اهداف عمل‌نکرده است.


عسکری تصریح کرد:
یکی از اهدافی که سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان آن را دنبال می‌کند،
راه‌اندازی سامانه جامع آماری است که تاکنون چنین سامانه‌ای در شهرداری وجود
نداشت.


وی در توضیح
سامانه جامع آماری خاطرنشان کرد: سامانه جامع آماری ابزاری است در راستای جمع‌آوری
آمار و اطلاعات در حوزه‌های مختلف مجموعه شهرداری همدان که امکان تصمیم‌گیری‌های
مدیریتی را برای اعضای شورای شهر و مدیران مجموعه شهرداری فراهم می‌کند.


عسکری در رابطه
با راه‌اندازی فیبر نوری مطرح کرد: یکی دیگر از خدماتی که شهرداری درصدد اجرای آن
برآمده، راه‌اندازی فیبر نوری به متراژ ۱۰۰ کیلومتر در سطح شهر است اما در حال
حاضر این فیبر نوری فقط در ساختمان‌های شهرداری به متراژ ۱۲ کیلومتر به کار گرفته‌شده
است.


وی در پاسخ به سؤال
خبرنگار ایسنا مبنی بر چگونگی عملکرد سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری افزود: این سامانه
از سال گذشته به‌طور غیررسمی فعالیت خود را آغاز کرده و راه‌اندازی آن، یکی از
مشکلات بزرگ شهرداری را که باید حضوری پاسخگوی شهروندان باشد را رفع کرده است.


عسکری اضافه کرد:
اگرچه فعالیت این سامانه به‌صورت غیررسمی بوده است اما برای راه‌اندازی آن تبلیغات
خوبی صورت گرفته است به‌طوری‌که میانگین تماس روزانه آن ۹۰۰ مورد است و بیش از ۷۵
درصد مردم رضایتمندی خود را در رابطه با این سامانه اعلام کرده‌اند.


رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان در پایان یادآور شد: بر
اساس هر تماس یک کد ره‌گیری به تماس‌گیرنده داده می‌شود که در صورت عدم پیگیری و
یا انجام مراحل دیگر از آن استفاده کند.




انتهای پیام

منبع خبر :: مطالعه متن کامل

همچنین ببینید

افتتاح ۵ طرح كشاورزی در شهرستان‌های رزن و درگزين

محمود فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رزن با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.